Einar Mattssons dag med fokus på förvaltningskunder och samarbete
Samarbetsdagen, ett av Einar Mattssons mest engagerande interna event genomfördes i veckan. Det är en dag då vi vill öka förståelsen mellan kollegor, genom att få insyn i varandras arbetsuppgifter blir den gemensamma leveransen till våra kunder smidigare och än mer effektiv.
Foto: Erika Norell/Einar Mattsson
För en del startade morgonen den 10 september ovanligt tidigt. För ännu fler var det en helt vanlig starttid, dock en ovanlig arbetsdag.
Klockan sju loggade vi in på teams och körde igång morgonen tillsammans med Magnus Molin, vd Einar Mattsson Fastighetsförvaltning. Direkt efter det gällde det att hitta sin eller sina kompisar för dagen, kavla upp ärmarna och börja jobba.
Öka kundnytta och stolthet
Tanken och syftet med dagen är att öka stoltheten över Einar Mattsson som arbetsplats, men också att ta in kundperspektivet och gemensamt prata om våra kunders behov och deras förväntningar på oss. Vad kan vi göra för att möta våra kunder i deras utmaningar, hur använder vi vår samlade kompetens för att komma med smarta lösningsförslag som kan underlätta och öka nyttan för våra kunder? Den tid vi är i nu kräver att vi är än mer effektiva.
När vi ser vad mycket vi åstadkommer, vilken bred kompetens vi har i bolaget och vilken fin gemenskap som finns är samarbetet mer naturligt. Att vi har möjlighet att skapa stor nytta för kunden blir tydligt.
– Under en dag som denna är värmen och engagemanget påtagligt. Vi arbetar tillsammans mot samma mål och delar kunskap mellan kollegor med entusiasm och glädje. När vi möter vår kund, som ibland är i en ny situation med ökade kostnader, är det viktigt att vi är insatta, kunniga och professionella och har deras bästa för ögonen. Att vi är väl sammansvetsade hjälper oss att leverera rätt insats till varje kund, sade Magnus Molin efter dagens slut.
Efter en gemensam lunch slog sig alla ner för att lyssna till två av våra kunder och hur deras upplevelser av vår leverans är.