Nyheter / 2021 / Hyresgästerna ger Einar Mattssons fastighetsskötare och tekniker ett toppbetyg
2021-02-24

Hyresgästerna ger Einar Mattssons fastighetsskötare och tekniker ett toppbetyg

Einar Mattssons hyresgäster fortsätter att bli allt mer nöjda, och nyligen vann bolaget AktivBo:s kundkristall för största lyft av Serviceindex. Göran Jalmell och Lasse Sköld hör till dem som får högsta betyg av hyresgästerna i områden där de ansvarar för att åtgärda fel i hus och lägenheter. Nyckeln är att lyssna på människor, det handlar inte om att smöra, menar Göran och Lasse.

I den årliga hyresgästenkäten är 95,7% av de tillfrågade hyresgästerna nöjda med hur de blir bemötta av dem som arbetar med att åtgärda felanmälningar och se till att allt fungerar i Einar Mattssons fastigheter.

490f77f8-318d-4b5a-993a-01f94b403fe3.jpg

Fastighetsskötare Lasse Sköld och fastighetstekniker Göran Jalmell hör till dem som har 100% nöjda hyresgäster på frågan om bemötande.

- Människorna är charmen med det här jobbet, och så fungerar vårt samarbete väldigt bra säger Göran och Lasse, som båda arbetat på Einar Mattsson i 32 år.

Tillsammans med kollegorna på Einar Mattssons fastighetsförvaltning arbetar Göran och Lasse med att åtgärda droppande vattenkranar, trasiga kylskåp och dragiga fönster hemma hos hyresgästerna. Varje vecka kontrollerar de också funktionerna i soprum, tvättstugor och övriga allmänna utrymmen. De ser också till att alla branddörrar är stängda och att allt fungerar som det ska i husen. De möter många hyresgäster och är mycket måna om ett gott bemötande för att bygga goda relationer med de boende för ökad trivsel och trygghet.

100% av hyresgästerna är nöjda med hur ni bemöter dem. Varför tror ni att hyresgästerna uppskattar ert sätt att utföra ert arbete?

- Det viktigaste är att lyssna på människor så att de vet att de blir tagna på allvar. Ibland är folk upprörda och då är det extra viktigt att ta det lugnt och lyssna. Sedan kan man förklara vad som gäller och varför. Då brukar det aldrig vara några problem, säger Göran.

- Det handlar inte om att smöra eller bjuda på något extra. Det handlar om att ta sig tid att läsa in behoven och förklara. Då blir de flesta nöjda och glada, konstaterar Lasse.

lasse-skold-2.gif

Felanmälan
Fråga oss