Einar Mattsson Fastighetsförvaltning: Kundnöjdhet stärks rejält under corona
Vid årets NKI-undersökning (nöjd-kund-index) av hur väl fastighetsägare och bostadsrättsföreningar tycker att Einar Mattsson Fastighetsförvaltning motsvarar deras förväntningar får bolaget det högsta betyget sedan Einar Mattsson startade mätningarna. Nöjdheten ligger nu en bra bit över benchmark.
– Vi jobbar hårt med att utveckla kvaliteten i vår leverans och är tacksamma för att kunderna uppskattar vårt arbete och tycker att vi är en engagerad fastighetsförvaltare som kan bidra till att utveckla fastighetsvärdet. Att nio av tio kunder anser att vi hanterat utmaningarna i pandemin över förväntan är jag extra stolt över, säger Magnus Molin, VD för Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Rekommendationsbenägenheter bland de svarande fastighetsägarna och bostadsrättföreningarna är i år väldigt hög. Värdet för NPS (net promoter score) uppgår till + 53 och många fler än tidigare räknas som ambassadörer som vill rekommendera Einar Mattsson. Benchmark för NPS är 13.
Mätningen visar också att kunderna instämmer i att Einar Mattssons personal har ett professionellt bemötande och en gedigen kunskap inom fastighetsförvaltning.
– Mätningen visar att våra kunder vill rekommendera oss och vi har under året dessutom fått förtroendet från en rad nya kunder. Vissa anlitar oss för totalförvaltning och några som tidigare gett oss deluppdrag har utökat uppdraget med att också köpa fastighetsdrift eller ekonomisk förvaltning, vilket kan ses som en kvalitetsmarkör. Med målet att vara bäst på att förstå fastighetsägarens och bostadsrättsföreningens affär, är det nu viktigt för oss att fortsätta utveckla våra tjänster och vår kompetens, avslutar Magnus Molin.
Den årliga mätningen utfördes av Origo group bland Einar Mattssons förvaltningskunder under våren 2021. Värdet för NKI uppgick till 79 jämfört med benchmark 69.