Einar Mattssons instruktioner och filmer hjälper dig fixa felet själv
Einar Mattsson producerar nu fler texter och mer filmmaterial än vanligt för att kunna ge bra instruktioner och stöd om vad du som boende själv kan åtgärda i din lägenhet.
Vi har instruktioner för hur du kan åtgärda stopp i avlopp, diskho och golvbrunn. Eller hur du kollar upp ett elavbrott i lägenheten och även bra skötselråd för vitvaror och dörrar. Vi har också tips och råd om hur du exempelvis frostar av frysen och smörjer ditt lås på lägenhetsdörren. Instruktionerna och råden hittar du här:
www.einarmattsson.se/skotselrad
Du är alltid välkommen att kontakta oss om du inte tror att du kan lösa problemet själv.
Felanmälan når du dygnet runt via formuläret på vår webbplats eller ringer via växeln 08-586 263 00 under kontorstid. Var redo med ditt kontraktsnummer.
Under kvällar och helger har vi som du säkert redan känner till en jour som hanterar akuta ärenden. De hjälper dig att bedöma om ärendet måste hanteras direkt.
Om det krävs arbete i lägenheten
Om du är sjuk, även om det är lindriga symptom, så är det mycket viktigt att du inte bokar in eller tar emot besök hemma hos dig för åtgärder i din lägenhet. Om du har bokat in ett besök och blir sjuk ber vi dig att kontakta oss på telefon för att boka om tiden. Hinner du inte det sätter du bara upp en lapp på dörren.
Tack för din omtanke!
Våra medarbetare är alltid fullt friska när de kommer till dig. Det stämmer vi av med alla team varje morgon.
Påverkan på verksamheten och handläggning av ärenden
Vi anpassar våra arbetssätt och rutiner till rådande situation och säkrar upp för att kunna hålla igång verksamheten. Tack för din förståelse om det blir längre svarstider på telefon och om vissa ärenden tar längre tid att handlägga än vanligt.