Svårt att välja bredbandstjänst? Ta hjälp av bredbandsrådgivaren.
Har du svårt att veta vilken bredbandstjänst du ska välja? Du som bor i ett hus som ägs av Einar Mattsson och som har ett öppet fibernät kan få hjälp av bredbandsrådgivaren när du ska beställa bredband.
Bredbandsrådgivaren är en opartisk rådgivare som kan hjälpa dig att beställa de olika tjänster som marknadsförs på webbplatsen zmarket.se av tjänsteleverantörerna. Bredbandsrådgivaren hjälper dig som kund att komma fram till vilken hastighet som passar dina behov bäst, eller vilket TV-paket som behövs beroende på vad du söker. Rådgivningen utgår från den information som står under respektive tjänst på zmarket.se.
Bredbandsrådgivaren kan över telefon hjälpa dig att skapa en användare mot din adress, och guidar dig sedan genom alla steg i beställningen.
Direkt aktivering
Om du vill att tjänsten ska aktiveras direkt så tar det inte mer än 15-30 minuter innan du har en aktiv tjänst i din anslutning. Samtidigt som beställningen görs skickas ett automatiskt bekräftelsemail från ett av Zitius system till både dig och tjänsteleverantören. I e-postmeddelandet finns dina uppgifter, valt aktiveringsdatum, vald hastighet med mera samt vilken adress du är ansluten till.
Hur funkar det om jag ångrar mig eller vill göra ändringar i min beställning?
Om du ångar dig, vill säga upp, lägga till faktureringsadress, flytta eller ändra aktiveringsdatum vänder du dig direkt till tjänsteleverantörens kundtjänst. Bredbandsrådgivaren har ingen behörighet att göra ändringar i en beställd och aktiv tjänst.
Vad gör jag om jag får problem med den tjänst jag beställt?
I första hand ska du alltid kontakta tjänsteleverantören vid problem med vald tjänst. Bredbandsrådgivarens främsta uppgift är att fungera som rådgivare och bollplank när du vill ha hjälp att komma fram till vad som kan passa dig, samt att genomföra beställningen. Därefter ansvarar tjänsteleverantören för att tjänsten fungerar som den ska.
Denna text är publicerad utifrån textunderlag från Bredbandsrådgivaren.