Nyheter / 2019 / Att jobba på Einar Mattsson: ”Ett vänligt, korrekt och inlyssnande bemötande kan betyda allt”
2019-01-18

Att jobba på Einar Mattsson: ”Ett vänligt, korrekt och inlyssnande bemötande kan betyda allt”

I tre år har jag jobbat mig upp genom företaget, så idag är jag gruppledare för Einar Mattssons servicecenter. Under åren här har jag utvecklats både i min yrkesroll och som person.

Jag hade en släkting som jobbade här, som stortrivdes, som uppmärksammade mig på att man sökte ett sommarvikariat till Einar Mattssons servicecenter. Så jag läste på, ställde frågor, och sökte sedan jobbet. Efter sommaren fick jag frågan om jag ville stanna, och svarade "ja" direkt. Jag är en person som gärna gör det lilla extra, den där extra ansträngningen, och kanske spelade det roll? Alla mina tidigare jobb har varit i serviceyrket.

När jag klev innanför dörren första gången kände jag direkt att vi är ett stort företag. Men det som fascinerar mest är den familjära stämningen som ägarna och cheferna förmedlar i sitt ledarskap. Att komma in här på morgonen och mötas av sina leende kollegor och få jobba med service, att göra en missnöjd kund glad, att lyssna på en kollega som behöver feedback, ja, allt som handlar om att underlätta för andra, det gillar jag verkligen.

Att ansvara för vår kundservice, den känsla kunden har efter kontakten med oss är så viktig. Ett felaktig bemötande kan leda till katastrof, medan ett vänligt, korrekt och inlyssnande bemötande kan betyda allt.

Fastighetsbranschen har så mycket att erbjuda. Att börja sin yrkesbana här är den bästa skolan. Du lär dig så mycket av alla frågor du ställs inför. Om människor, samhället, politiken och vad som gör en stad attraktiv. Plus så mycket mer.

Bygg din framtid på Einar Mattsson du med. Sök våra lediga jobb och möt mina kollegor på vår webbplats.
Hoppas vi ses!

// Sophie

Felanmälan
Fråga oss